Verjaardag in Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu Verjaardag in Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

12 April 2017 | Hong Kong, Tsim Sha Tsui

12 april
19c, luchtvochtigheid 88%, zwaarbewolkt en vanaf 15:00 uur zware regenval
Vandaag stond wandeling 3 uit het boekje 100% Hong Kong op het programma. Qua weer een perfecte temperatuur om te wandelen.

Al direct na het beginpunt raakten we de route kwijt, maar toen we hem eenmaal terug hadden gevonden bleek het een leuke en afwisselende route. Na de drukke Japanse wijk kwamen we bij de haven waar je met een sampan een rondvaartje kon doen. We voeren langs zeiljachten, cruiseschepen en tientallen sampans; traditionele vissersbootjes.

Daarna weer een stuk door een drukke wijk, deels onder een drukke weg door, waar een soort van waarzegsters zaten met altaartjes en wierook.

Weer langs een paardenracebaan, waar we in het bijbehorende museum zagen dat de racesport één van de oudste sporten in Hong Kong was en dat de club in de afgelopen 150 jaar miljoenen heeft gedoneerd aan allerlei goede doelen in Hong Kong.

Omdat het inmiddels hard was begonnen te regenen en wij na een half uur wachten eigenlijk wel verder wilden, hebben we de club via de souvenirwinkel gesponsord met een dun jasje en paraplu, zodat we onze route konden vervolgen.

Jammergenoeg zakte ook de temperatuur zodat we langzaam maar zeker verkleumden. Omdat we toch nog even naar de paardenraces op Happy Valley wilden besloten we daar te gaan eten. Voor slechts 18,50 euro kreeg je een Vip-plek op het balkon op de vierde verdieping, inclusief een diner tussen 18 en 20 uur, snacks tussen 21 en 22 uur en onbeperkt koffie, thee en fris.

De gerechten waren heel bijzonder. Ik kreeg een vogel die er nog helemaal als vogel uitzag, een lapje varkensvlees, groenten, salade, gebakken aardappelen, rijst, brood en amandelspijsgebak en Gert een hele grote zilverkleurige vis met van alles erop en eraan.

De snacks van 21 uur waren niet te eten. Een soort bouillonachtige rijstepap met hompen ondefinieerbaar vlees erin, een soort waterige soep met stukken koolraap en ravioliachtige dingen (dumplings noemen ze die) erin en verschillende soorten loempia's en bakpao.

Het uitzicht op de baan en de verlichte wolkenkrabbers er omheen was fantastisch. Alleen jammer dat het zo koud was...