woensdag, scootertocht rondom Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu woensdag, scootertocht rondom Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

woensdag, scootertocht rondom Yangshuo

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

28 September 2016 | China, Yangshuo

Scooterrijden in het buitengebied van Yangshuo is scooteren voor gevorderden. Drukke autowegen, smalle steegjes en hobbelige grindwegen, we hebben het allemaal gezien tijdens onze 8 uur durende scootertocht. Maar desondanks was het geweldig, want het Karstgebergte is echt adembenemend mooi.

Toch waren het niet de fenomenale uitzichten die ons het meest troffen, maar de kameel en de aangeklede aapjes in het haventje waar alle bamboevlotten af en aan varen. Je kon op de foto kon. De aapjes waren gekleed als mensjes en gedroegen zich ook zo, een bizar gezicht. De kameel keek ronduit ongelukkig. Hij had een ring door zijn onderlip en een touw door zijn neusgaten. Telkens als er iemand op de kameel klom, trok zijn baas hard aan de touwen zodat zijn hele mond en neus werden samengefrommeld en dan kreunde het arme beest het uit en liet een straal urine lopen, vreselijk zielig.

In de rijstvelden hebben we ook veel karbouwen gezien. Kleiner dan ik altijd had gedacht, maar ze hebben wel hele lieve koppen. Ook zij worden vastgebonden met een touw door hun neus en ook dat lijkt mij niet echt diervriendelijk...

We zijn nu 2,5 week onderweg en het einde is in zicht. Dat vinden we nu al jammer. We hebben nog nooit zo'n bijzondere en afwisselende vakantie gehad. Ook het reizen met een groep is ons 100% meegevallen. Het land is veel schoner, netter en georganiseerder dan dat iedereen van tevoren tegen ons zei en het eten is verrukkelijk met veel verse groenten en smakelijke kruiden. We zijn niet eenmaal aan de diaree geweest, ook niet na het eten van gerechten die op straat worden bereid. Hoewel vrijwel niemand Engels spreekt ( hoewel ze dat al op de basisschool leren), is iedereen even behulpzaam.

Met uitzondering van Yangshuo hebben we gedurende onze hele reis vrijwel geen blanke toeristen gezien.
Mensen vinden ons daarom kennelijk een echte bezienswaardigheid en willen graag weten waar we vandaan komen of met ons op de foto. Van onze gids hoorden we dat een foto van jezelf met een blanke op de Chinese variant van Facebook, zorgt voor ongekend veel likes en daar gaan mensen tot onze verbazing dan ook echt voor.