dinsdag in beijing - Reisverslag uit Peking, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu dinsdag in beijing - Reisverslag uit Peking, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

dinsdag in beijing

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

13 September 2016 | China, Peking

Na onze ochtendwandeling over de Chinese muur (6 uur zijn we al gestart) om 9 uur weer teruggereden naar Beijing. Hoewel we deze reis hadden geboekt vanwege de vele vrije tijd, hebben we een overijverige Chinese gids getroffen die continu allerlei groepsexcursies op touw zet. Omdat wij daar helemaal niet van houden, zijn wij niet mee gegaan naar de Lamatempel en een of andere markt, maar zijn we tegen het advies van de gids in (want volgens hem veel te ver lopen) zelfstandig vanaf de Lamatempel naar het plein van de hemelse vrede gelopen. Een schitterende wandeling door allerlei oude wijken. We hadden geen goede kaart en vrijwel geen enkele Chinees sprak Engels, toch waren we er binnen twee uur.
Het plein was erg indrukwekkend, maar we konden er niet lang van genieten, want opeens werd het plein schoongeveegd door militairen omdat er hooggeplaatst bezoek werd verwacht. Dat vonden wij niet erg, want die schoonveegactie was al een belevenis op zich!