Verjaardag in Hong Kong - Reisverslag uit De Strange, Nederland van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu Verjaardag in Hong Kong - Reisverslag uit De Strange, Nederland van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

16 April 2017 | Nederland, De Strange

16 april
8c, koud en guur
De eerste uren onderweg schudde het vliegtuig enorm en door de raampjes zagen we continu bliksemschichten. Omdat de tijd direct werd terug gezet naar de Zwitserse tijd, deden we allemaal net alsof het geen 23:45 uur was, maar 18:45 uur. Wat betekende dat we middenin de nacht aan de rijst met kipcurry zaten. Niet echt geweldig, maar goed, je doet gewoon mee met de rest.

Om 6:30 u moesten we overstappen in Zürich waar Gert er bij de douane uitgehaald werd om gecontroleerd te worden op kruitsporen. Met een of ander apparaat werden zijn armen en handen gescand, maar helaas voor de douanier leverde dat geen sensatie op, want er was natuurlijk niks te vinden.

Om 9:00 u landden we op Schiphol en reden niet naar huis, maar naar Apeldoorn waar we net op tijd waren voor het jaarlijkse eiereneten met de familie Winters bij Hans en Henriet. Leuk om iedereen even weer te zien en gezellig bij te praten.

Toen we aan het einde van de middag onze straat binnenreden wachtte ons een leuke verrassing van de kinderen. Precies de reden waarom ik mijn 50e verjaardag ergens anders wilde vieren: een levensgrote Sara in de tuin. Maar toch heel leuk dat ze dit gedaan hebben!