donderdag in Dali - Reisverslag uit Dali, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu donderdag in Dali - Reisverslag uit Dali, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

donderdag in Dali

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

22 September 2016 | China, Dali

Na twee uur genoeglijk in de bus, waarbij bergen, akkers, meren en dorpjes aan ons voorbij trokken, belandden we in Dali.

Opnieuw een zeer folkloristisch, maar ook toeristisch dorpje. Gelukkig was het droog, maar met een graad of 18 niet echt warm. Maar dat geeft ook niet, dat is wel een lekkere temperatuur om wat te doen.

Na de gezamenlijke lunch (ja, t is een individuele groepsreis, maar op de een of andere manier is de groep zo gezellig dat we steeds vaker samen eten), zijn de mannen gaan wandelen en wij met een vijftal dames gaan winkelen. Zonder resultaat overigens, want de mensen in dit gebied zijn niet langer dan 1.50 M en erg tenger en daar is de kleding ook naar. Allemaal zo'n beetje maat 152-164. Dus hebben we eindelijk eens zo'n gebakje gegeten die hier overal op straat verkocht worden: laagjestaart met verse mango, een soort dunne pannenkoekjes en schuimachtige crème. Net als alle gebak hier niet erg zoet, maar wel lekker. Je went eraan dat t allemaal niet erg zoet is, want vandaag heb ik een reepje Dove chocola gekocht, maar ik vond het niet eens meer echt lekker. Hoe bestaat het hè.

Vanavond besloten we weer eens met ons tweeën te eten, maar in het restaurant van onze keuze zat de helft van onze groep al, dus daar maar weer bij aangeschoven en dat was weer erg gezellig. We zaten aan een tafel voor het raam en dat was voor de passerende Chinezen een reden om ons te bekijken en te fotograferen als waren we apen in de dierentuin. Één gezin kwam zelfs naar binnen en boden mij hun baby aan. Ik dacht even dat ik hem mee naar huis mocht nemen, maar nee, dat was bedoeld om een foto te maken. Heeel bijzonder.

Nu slapen en morgen vroeg op, dan gaan we met 45 km-autootjes de natuur rondom Dali verkennen. Ook weer leuk!

• 22 September 2016 - 16:30

Marja:

Een baby, leuk! Jammer dat je 'm niet mocht houden. Het leest lekker weg Erna, leuk voor ons achterblijvers!!