zondag laatste dag in Xi'an - Reisverslag uit Chengdu, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu zondag laatste dag in Xi'an - Reisverslag uit Chengdu, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

zondag laatste dag in Xi'an

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

19 September 2016 | China, Chengdu

Vanochtend hoorden we dat we al om 11 uur zouden uitchecken uit het hotel en dat de nachttrein naar chengdu om 13.20 zou vertrekken, dus weinig tijd om nog iets te ondernemen. Gert heeft wat in de buurt rondgewandeld en ik heb met een paar dames een voetmassage genomen. Heerlijk, maar ook pijnlijk. Nooit geweten dat ook je voeten vol zitten met pijnlijke spierknobbels. Maar na een half uurtje was alles weer los en kan ik er weer kilometers lang tegenaan.

De trein had vertraging en vertrok bijna een uur later. We sliepen weer in een 6 persoonscoupe met driehoogstapelbedden.

Het was erg gezellig onderweg. Er werd gepraat, gelachen of gelezen en de uitzichten (we reden door hooggebergte) waren fenomenaal.

Rond 18 uur kwam er een man langs met heerlijk warm eten en om 20 uur gingen we plat omdat we dachten dat we om 5.30 zouden aankomen. Het plan was om dan te ontbijten en daarna direct door te gaan naar het pandacentrum.

Ik lag gelukkig op het onderste bed, maar Gert op de 3e verdieping. Die moest heel wat acrobatische toeren uithalen om in bed te komen.

Helaas had de trein 3 uur vertraging, zodat we pas om half 10 in het hotel aankwamen. Even ontbeten en opgefrist gaan we nu op weg naar het pandacentrum.