vrijdagavond in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu vrijdagavond in Xi'an - Reisverslag uit Xi'an, China van ErnaGertEkkelkamp - WaarBenJij.nu

vrijdagavond in Xi'an

Blijf op de hoogte en volg ErnaGertEkkelkamp

17 September 2016 | China, Xi'an

Vanavond zijn we op zoek gegaan naar een restaurant om wat te eten. Dat was supergrappig, want in tegenstelling tot in Beijing is hier geen enkele menukaart met Engelse vertaling. Uiteindelijk gekozen voor een restaurant met zitbanken van groen fluweel met kanten kleden ovede rugleuning en een soort langharig chenille kussen op de zitting. Naast Chinese opschriften, stond alles hier ook in het Arabisch, maar ja, dat konden we ook niet lezen. Dus kwam het meisje aan met een onduidelijk fotoboek waaruit we iets hebben besteld. Een schaal vol groenten en een soort bottige vleeskluifjes. Het leek ons eendenvlees. Proeven konden we het niet echt, want het was bezaaid met van die pitjes uit Spaanse peper, dus na een paar happen konden we niets meer proeven. Gelukkig hadden we ook een schaal rijst besteld.

Daarna even geshopt bij de eerste echte supermarkt die wij hier ontdekt hebben: de Alid, met bijna hetzelfde logo als onze Aldi. Hier hebben we druiven, aardbeienjam, biscuitjes, vruchtenyoghurt, Nescafé en een mes gekocht zodat we morgen een keer lekker op zijn Hollands kunnen ontbijten.